Espagna !!!

27 mei 2015 - Sant Jordi Desvalls, Spanje

Vandaag zijn we de Spaanse grens gepasseerd. Weliswaar over een andere Col dan we vooraf hadden ingepland, maar niet minder mooi. Het was waarschijnlijk de mooiste tocht van allemaal. Tenminste volgens een paar mensen uit de club, waaronder in ieder geval ik zelf. Vooral landschappelijk vond ik hem het mooist met de overgang van de Franse kant van de Pyreneeën naar de Spaanse kant, wat ruiger, groener, en ongeroerd. Maar naast de mooiste tocht vind ik het adres waar we overnachten ook met stip op 1 staan van alle overnachtingen tot nu toe. Casa Migdia in Sant Jordi Desvallis. Een voormalig verblijfadres van priesters, en een aantal jaren geleden geheel verbouwd door Maria en XXX. Een geweldig familiaal ontvangst, mooie kamers, bete gezellig en super huiselijk. Voor iedereen die hier eens in de regio verblijft een echte aanrader.

Rest me op dit moment om in te gaan op de vraag van een paar mensen naar de bijnaam en karakteristieken van Ton. Onder het heerlijke diner wat we kregen voorgeschoteld door de familie Dumonceau omschrijven we Ton als Steady State, z' n constante tred op het grote blad en zijn gelijkmatige kadans maakt dat wij ons in het peloton hier altijd mooi aan weten op te trekken.

Morgen naar Barca. Het zit er bijna echt op.

1. Fransesco:
    28 mei 2015
    Helden . Prachtig die verhalen.
    Nu op naar Barcelona.

Fransesco
  2. Johan Brouwer:
    28 mei 2015
    Ha die Hans, met veel plezier heb ik jullie verslag van de tocht gevolgd, en ik ben blij voor jullie dat de tocht zonder echte problemen of tegenslagen is verlopen. Geniet nog even in Barcelona en we zien elkaar weer snel.
  3. Alex:
    28 mei 2015
    Ach, als het zo goed gaat, kunnen jullie net zo goed naar Madrid door rijden. Toch? Veel succes met de laatste etappe!
  4. Marja:
    28 mei 2015
    Nou de laatste loodjes nog. Van deze moeten jullie maar met volle teugen van genieten. Geniet ook nog van het weer. Hier is het op dit moment kil. De zon laat zich niet echt zien. Geniet van Barcelona en tot gauw.
    Groetjes uit Heumen
  5. Francien:
    28 mei 2015
    Heel veel succes met de laatste kilometers, wat was het leuk om jullie te volgen via de mail. Kanjers zijn jullie met deze sportieve prestatie !!!
  6. Reanne:
    Hoi broertje,
    Wauw, wat een prestatie. Wat zullen jullie spierballen in je benen krijgen.

Reanne
  7. Karen:
    28 mei 2015
    1965 kilometer. Respect mannen!
  8. Govert Kamperman:
    28 mei 2015
    Waar blijft de foto net het overwinningsbiertje
  9. Siny:
    28 mei 2015
    Ik ben super trots op jullie