Mooiste dag ?

24 mei 2015 - Saint-Hippolyte-du-Fort, Frankrijk

Was het vandaag, zondag de 24-ste mei, de mooiste dag tot nu toe? De meningen verschillen in de groep. Maar met recht kan gezegd worden dat het vandaag weer een fantastische fietsdag was. We sliepen afgelopen nacht in Lagorge in de Ardèche, vlakbij Ruoms.  De route liep in eerste instantie via het dal van Chassezac. Via St. Alban en Chadolas met mooie uitzichten op het typische landschap van de Ardèche. Het mooiste volgt na Berrias waar we langzaam klimmen naar het dorpje Banne en verder, door een prachtig gebied met grillige rotsformaties en weidse uitzichten. Stille weggetjes waar je werkelijk tijdenlang niemand tegenkomt en laat het daar zijn dat in de afdeling ik, na twee flauwe bochten, nog net een landrover kon ontwijken. Opletten dus, en vooral op je eigen weghelft blijven. We pauzeren voor een bakkie in St. Ambroix en doen direct wat inkopen bij de super die nu op Pinksterzondag nog open is. Vanaf St. Ambroix rijden we verder via St. Julien-de-Cassagnas, Servas en Celas verder door een mediterraan landschap van dorp tot dorp. Het heuvelt wat maar we kabbelen voornamelijk voort door een landschap van wijngaarden en struikgewassen met een sterke geur van tijm en rozemarijn. We arriveren mooi op tijd in de middag bij Domaine de Rochebellein St. Hippolyte du Fort.

We zitten alweer op dag 11. De tijd vliegt. Ik merk dat ik niet elke dag nog de energie heb om even voor de blog te gaan zitten. Vaak is het om 17.00 uur aankomen in het Hotel. Effe opfrissen, kleren wassen en een biertje doen met z'n allen. Dan is het  al snel 19.00-19.30 uur als we gaan kijken waar we gaan eten. Dan zijn we weer zo tegen 22.00/22.30 retour en alweer de spullen klaar leggen voor 's-ochtends. Dan ben ik vaak zo moe (lichamelijk) dat de blog erbij inschiet. ik hoop toch dat jullie iets van deze reis meekrijgen. Hoekje ik het jammer vind dat het niet lukt om vanuit hier de foto's en video's te uploaden. Maar die houden jullie dan nog tegoed.

1. Marja:
    24 mei 2015
    Blijven jullie voorzichtig. Kom wel heelhuids terug.
    Blijf genieten.

Groetjes uit Heumen
  2. Fransesco:
    24 mei 2015
    Ja jonges wel blijven opletten hè . Voor je het weet zit je ergens tegenaan. Voorzichtig doen en heelhuids aankomen graag.
    Ardeche is een prachtig gebied, ik kom er al heel lang . Maar betekent wel dat jullie opschieten. Volhouden en probeer te blijven genieten.
    Vind het al super dat je af en toe wat schrijf Hans.
    Zet hem op de laatste loodjes.

Fransesco
  3. Harold:
    26 mei 2015
    Hans,

Klinkt super! Gaat het fietsen je nu makkelijker af? Geniet er van en kijk goed om je heen

Groetjes,

Harold
  4. Jeroen:
    26 mei 2015
    Ha Hans,

Wat een belevenis zeg. Gelukkig kon je de auto nog net ontwijken. Deze reis zal je nooit meer vergeten. Succes en blijf scherp!!

Groet,
    Jeroen