Een rommelige dag

21 mei 2015 - Sainte-Foy-lès-Lyon, Frankrijk

Het kan zo gebeuren, een rommelige dag waarop niet alles even goed verloopt. we konden op tijd ontbijten en zaten dus alweer om 08.30 uur op de fiets. Mijn schoenplaatje was gisteren aan de kop afgebroken waardoor ik niet meer helemaal goed mijn linkerschoen kon vastzetten. Dus besloten om naar de Decathlon in Maçon te gaan. Die lag toevallig vlak naast de route. We gingen er van uit dat we die 20 km naar Maçon nog lekker gebruik konden maken van de voormalige spoorlijn, maar de voi verte vertoonde op dit stuk toch nog relatief veel verrassende klimmetjes. In Maçon duurde het toch nog wel een vol uur voordat we bij de Decathlon klaar waren. Dus weer verder naar Belleville waar we oorspronkelijk koffie wilde drinken en bij de super wilde inslaan. We moesten echter toch veel mee klimmen dan we van tevoren gedacht hebben. We rekenden ook op noordenwind achter, maar op veel stukken konden we daar toch niet optimaal gebruik van maken. Het mooie was wel weer dat we boven Fleurie een prachtig uitzicht hadden over de hele Beaujolais. Het was daarheen echter  wel weer behoorlijk klimmen. Daarna was het wel weer dalen maar om welke reden ook, we raakten af en toe de weg een beetje kwijt (ondanks de Garmin). Dat koste toch wel veel tijd. En zo tikte de tijd verder en schoten we niet zoveel op. Uiteindelijk waren we pas om 19.00 uur in het Hotel. Blij toe, een prachtige lokatie, Domaine Lyon Saint-Joseph in Sainte Foy les Lyon, 1095 km van Huis ter Heide UT.

1. Jan:
    21 mei 2015
    Tja, die wind gaat hier ook de gekste kanten op. Maar jullie hebben t weer gered!
    Geniet van de hap en de douche, en ontzie uw achtersteven...
    Jan
  2. Heleen:
    22 mei 2015
    maar als je veel klimt mag je soms toch ook weer dalen? :-) Lekker geslapen? Geniet er van,
    Succes
  3. Nico:
    22 mei 2015
    Je bent over de helft Hans!
    Zet hem op
  4. Karen:
    22 mei 2015
    Wat een groot avontuur mannen:-) Natuurlijk is het afzien en natuurlijk slijten de benen en de fiets nu iets sneller. Maar op naar het Zuiden! Recht-zo-die-gaat.
  5. Joost:
    22 mei 2015
    Arno weer een kapot zadel, ook veel te wild !

Krijg meteen zin om die kant op te komen als ik dit lees, veel succes en plezier mannen....
  6. Suzanne:
    23 mei 2015
    hans,
    Je loopt te mopperen dat het niet opschiet, maar ik vind dat jullie na een paar dagen al heel ver zijn. Super, houd vol en vooral genieten he
  7. Fransesco:
    23 mei 2015
    Jullie zijn helden. Het gaat nooit zonder tegenslagen Hans. Maar jullie zijn al heel ver hoor. Top . Blijf genieten, eenmaal in Barcelona ben je alle tegenslagen weer vergeten.

Zet hem op jullie.

Fransesco