Nog krap een week te gaan.

12 mei 2019 - Zeist, Nederland

Aanstaande vrijdag de 17-de is het dan zover. Rond 08.30 uur stap ik op de fiets voor tocht naar Santiago de  Compostela. Wat de voorbereiding betreft ben ik er klaar voor. Ik heb niet echt veel bijzonders gedaan sinds het testritje naar Limbourg Belgie in het laatste weekend van maart. Ik heb daarna, op een uitzondering na, elk weekend wel op de fiets gezeten en ook onze dinsdagavondritjes zijn weer begonnen. De mooiste rit was misschien wel de oefentocht voor Zeven voor Leven rondom Nijmegen/Berg en Dal. Een aantal collega’s fietsen deze sponsor tocht op 26 mei, 7 rondjes van 20 km rondom Berg en Dal en Groesbeek. Heel jammer dat ik daar niet bij kan zijn. Maar dat ik verder in de voorbereiding nu meer en langer gefietst heb dan normaal, kan ik niet zeggen. Zeker in vergelijking met Barcelona is de voorbereiding in kilometers een stukje minder. Maar mijn basisconditie is goed en ik heb de tijd; het plan is om ‘s-morgens gewoon lekker op tijd te vertrekken en dan heb je de hele dag voor je.

De laatste weken ben ik de spulletjes een beetje bijelkaar gaan zoeken. Op basis van een paklijstje streepte ik af wat ik klaar gelegd had en wat nog aangeschaft moest worden. Dat laatste viel gelukkig wel mee, nog een extra reservebandje, wat zalfjes en gaasjes voor de billen, lippencreme en missing link voor als mijn ketting mocht breken. En dan ben je natuurlijk benieuwd of alles in de fietstassen past en je niet teveel hebt ingepakt. Gelukkig blijkt dat allemaal mee te vallen. Ik heb nog wat plaats over, maar die moet ik vrij houden voor de kadootjes voor het thuisfront volgens Nelleke.

En dan natuurlijk ook weer een tochtje met volle bepakking. En ik ben de straat nog niet uit of het voelt alsof ik weer op weg ben naar Barcelona. De licht wiebelende tas die je aan het zadel voelt trekken roept herinneringen op aan die mooie tocht met mijn fietsmaatjes uit HtH. Niet lang daarna heb ik zo’ n lange tocht weer op mijn bucket lijstje gezet, het is Santiago geworden en vrijdag is het zover. En ik vind het wel spannend worden, maar ik heb er enorm veel zin in.

1. Martin:
    12 mei 2019
    Spannend Hans...
    Succes...
  2. Marja:
    12 mei 2019
    Kunnen ons voorstellen dat het spannend is. Het is dan ook een hele uitdaging.
    Zullen we volgen.
    Hoop dat we in Zwitserland wifi kunnen krijgen.
    Anders is er de App nog.
    Heel veel succes en kom heelhuids terug.

Liefs uit Heumen
  3. Marion:
    15 mei 2019
    He Hans, wat een avontuur! Ontzettend stoer dat je het aangaat. Stiekem zijn we allemaal een beetje jaloers. Op je conditie, je fiets, maar vooral op dat je het gewoon gaat doen! Nu al trots op je. Liefs, Mx.
  4. Ton (erelid FCHtH ):
    16 mei 2019
    Ha Hans, groot respect voor je solo fietsavontuur naar SdC. Zo'n lange reis zonder je buddy's en los van 't wief, zoals een gewaardeerd erelid het placht te zeggen, maar wel ongetwijfeld met de nodige hindernissen, is een formidabele expeditie. Je FCHtH fietsmaatjes zijn best een beetje jaloers. Het brengt herinneringen terug aan onze tocht der tochten. Dat is toch de basis van deze pelgrimage. Als je achter de horizon verdwijnt zullen we aan je denken en Nelleke af en toe gezelschap houden. Eén voor allen, allen achter één. Dat je maar veel rugwind mag hebben. 🚴🏻 🚴🏻🚴🏻🚴🏻🚴🏻🚴🏻🚴🏻🚴🏻
  5. Jeroen:
    16 mei 2019
    Jeroen (erelid FCHtH)
    Beste Hans, dinsdagavond hebben we voor het laatst samen gefietst. Ik heb goed op je gelet en weet het zeker: je bent er helemaal klaar voor ! De conditie is goed, de moraal is goed en ook het materiaal is tip top in orde. Het moet een voorrecht zijn dat je maatjes van de gerenommeerde fietsclub Huis ter Heide (ook wel: fietsclub Niets Beters) je zo hebben klaargestoomd. Ik wens je heel veel plezier en succes. Wees een sieraad voor onze club en onze buurt ! We gaan je volgen.